Loading...

Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia

Loading...
Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia - kawan-kawan Hallo JOHOR BAHARU NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia
link : Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia

Baca juga


Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia

Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia

Aku belajar di negara orang yang lebih mundur daripada Malaysia. Orang miskin tak perlu nak cakaplah. Bersepah-sepah. Aku rasa sedih tengok orang yang terlampau miskin, tidur di tempat awam, cari barang dalam timbunan sampah kut-kut ade makanan dan barang berharga.

Aku cuma mampu tolong bagi duit 5 pound je. Aku sedih giler lagi-lagi bila tahu orang sesama Islam dan yang tak tinggal solat 5 waktu. Jadi miskin tu dugaan yang besar bagi mereka. Dugaan Allah di muka bumi ni. Dugaan Allah ni bermacam-macam bentuk.

Kalau aku jadi pemimpin kalau boleh aku nak tolong bagi sedekah dan duit zakat. Tapi malangnya tiada sesiapa yg dapat menghulurkan bantuan sebab pemimpin negara diorang pun tak memainkan peranan. Sedih sangat.

Aku sarankan rakyat Malaysia cubalah bagi pekerjaan dekat orang-orang yang terlampau miskin seperti pekerja asing. Tak kiralah kerja sebagai kuli dan orang bawahan macamna sekalipun asalkan diorang dapat makan dan minum.

Kita pun tak boleh nak bayangkan kalau jadi seperti mereka yang sanggup berhijrah ke negara Malaysia demi sesuap nasi. Aku sarankan pihak berkuasa Malaysia tangkap pendatang tanpa izin dan diberikan permit utk kerja sbb diorang pun nak makan dan minum.

Rasa kesian dgn rakyat yg miskin membuak-buak dlm jiwa aku. Tapi dugaan Allah ni bermacam-macam bentuk. Ade kemiskinan, ade berpenyakit dan ade mcm2 lagi. Itu semua adalah ketentuan Allah.

Rakyat Malaysia patut bagi jelah permit kerja kpd rakyat asing yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang. Tak perlulah berebut-rebut dan bersaing dlm pekerjaan sbb masing-masing akan ade rezeki masing-masing.

Aku rasa pemimpin di Malaysia ni dah terlampau baik sebab tu ramai pendatang asing bekerja di Malaysia ni. Bagi diorang kerja buruh kasar dan kerja kuli jela asalkan dpat makan dan minum. Aku rasa pemimpin cuma nak tolong orang yang miskin je kut sbb tu bnyak pekerja asing. Rakyat Malaysia kena fikir positif.

Takpe asalkan di akhirat ganjarannya syurga kepada sesiapa yg mampu bersabar dgn dugaan Allah di dunia. Asalkan tak tinggal solat 5 waktu.
Bersabarlah dengan dugaan hidup di dunia niakhiratlah tempat yang paling baik bagi mereka yang beriman.

Salsabila

Sumber & Kredit: iiumc



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rkPR6n

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Thus Article Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia

Itulah artikel Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia dengan alamat pautan https://johorbaharunews.blogspot.com/2017/05/banyak-perkara-yang-menyedihkan-di-dunia.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Banyak Perkara Yang Menyedihkan Di Dunia"

Catat Ulasan

Loading...