Loading...

Laporan Palsu Kes Jual Satay Anjing Dan Kucing Di Bazar Ramadhan Di Singapura Jadi Tular

Loading...
Laporan Palsu Kes Jual Satay Anjing Dan Kucing Di Bazar Ramadhan Di Singapura Jadi Tular - kawan-kawan Hallo JOHOR BAHARU NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Laporan Palsu Kes Jual Satay Anjing Dan Kucing Di Bazar Ramadhan Di Singapura Jadi Tular, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Laporan Palsu Kes Jual Satay Anjing Dan Kucing Di Bazar Ramadhan Di Singapura Jadi Tular
link : Laporan Palsu Kes Jual Satay Anjing Dan Kucing Di Bazar Ramadhan Di Singapura Jadi Tular

Baca juga


Laporan Palsu Kes Jual Satay Anjing Dan Kucing Di Bazar Ramadhan Di Singapura Jadi Tular


SINGAPURA - Pihak berkuasa Singapura tampil menafikan dakwaan netizen di media sosial yang kononnya seorang peniaga ditahan kerana dikatakan menjual satay kucing dan anjing di Geylang Raya Bazaar baru-baru ini.

Menurut laman The Reporter, laporan palsu yang viral di media sosial sejak beberapa hari lalu, Kementerian Kesihatan Singapura telah menahan seorang peniaga yang menjual daging tidak halal selepas penggunjung bazaar curiga dengan satay yang dijualnya.

Gambar seorang lelaki yang ditahan oleh anggota penguatkuasa berpakaian biasa itu juga viral di media sosial.

"Seramai 22 pengendali makanan warga asing ditahan Kementerian Tenaga Kerja Singapura dalam operasi yang dijalankan bersama polis dan Agensi Alam Sekitar Kebangsaan (NEA) pada Selasa 30 Mei.


Apa yang berlaku sebenarnya ialah, pihak berkuasa Singapura telah menahan beberapa pengendali makanan warga asing yang bekerja tanpa permit, bukannya melibatkan kes daging dendeng yang didakwa tidak halal, kemudian dijadikan sebagai satay untuk dijual di Geylang Raya Bazaar.

"Siasatan masih dijalankan, namun orang ramai dinasihatkan agar tidak terus percaya pada khabar angin yang disebarkan di media sosial tanpa mengetahui kesahihannya tentang berita tersebut terlebih dahulu," kata kenyataan yang dikeluarkan kementerian terbabit.

Sebelum ini, post tersebut yang membabitkan satay kucing dan anjing jadi viral di media sosial Malaysia dan telah menimbulkan salah faham orang ramai sehingga ada yang meminta mana-mana kenalan mereka yang pergi ke Singapura, menggelakkan diri dari pergi ke bazaar mereka itu kerana bimbang pengunjung yang beragama Islam terbeli satay daging dan kucing.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sCnGxT

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Thus Article Laporan Palsu Kes Jual Satay Anjing Dan Kucing Di Bazar Ramadhan Di Singapura Jadi Tular

Itulah artikel Laporan Palsu Kes Jual Satay Anjing Dan Kucing Di Bazar Ramadhan Di Singapura Jadi Tular Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Laporan Palsu Kes Jual Satay Anjing Dan Kucing Di Bazar Ramadhan Di Singapura Jadi Tular dengan alamat pautan https://johorbaharunews.blogspot.com/2017/06/laporan-palsu-kes-jual-satay-anjing-dan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Laporan Palsu Kes Jual Satay Anjing Dan Kucing Di Bazar Ramadhan Di Singapura Jadi Tular"

Catat Ulasan

Loading...