Loading...

Telepon Terbesar & Terkecil di Dunia

Loading...
Telepon Terbesar & Terkecil di Dunia - kawan-kawan Hallo JOHOR BAHARU NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Telepon Terbesar & Terkecil di Dunia, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Telepon Terbesar & Terkecil di Dunia
link : Telepon Terbesar & Terkecil di Dunia

Baca juga


Telepon Terbesar & Terkecil di Dunia

Telepon Terbesar


Berdiameter 6,06 meter panjangnya, 2,47 meter tingginya dan 3,5 ton beratnya, tidak heran jika dinobatkan sebagai telepon terbesar di dunia saat ini, membutuhkan sebuah crane untuk mengangkat telpon. Rekor ini diciptakan pada tahun 16 September 1998, oleh sebuah perusahaan asuransi di Apeldoorn, Belanda.


Telepon Terkecil


Bertolak ukur dari yang sebelumnya. Tenyata, terdapar pula telepon terkecil di dunia yang diciptakan oleh Jan Piotr Krutewicz asal Amerika Serikat, pada 16 September 1996. Telepon ini berdiameter sangat kecil yakni 47.5 x 10 x 21 mm. kalau saja digunakan, masuk ke dalam telingan mungkin. Hiyy.




✍ Sumber Pautan : ☕ Humor, Horor, dan Hiburan

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sfc0E9

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Thus Article Telepon Terbesar & Terkecil di Dunia

Itulah artikel Telepon Terbesar & Terkecil di Dunia Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Telepon Terbesar & Terkecil di Dunia dengan alamat pautan https://johorbaharunews.blogspot.com/2017/06/telepon-terbesar-terkecil-di-dunia.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Telepon Terbesar & Terkecil di Dunia"

Catat Ulasan

Loading...