Loading...

1MDB: PKR Dedah Identiti Media Asing

Loading...
1MDB: PKR Dedah Identiti Media Asing - kawan-kawan Hallo JOHOR BAHARU NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk 1MDB: PKR Dedah Identiti Media Asing, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : 1MDB: PKR Dedah Identiti Media Asing
link : 1MDB: PKR Dedah Identiti Media Asing

Baca juga


1MDB: PKR Dedah Identiti Media Asing

KUALA LUMPUR – Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa lima media asing yang terlibat dalam mewar-warkan tuduhan keatas 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sangat berpengaruh dan dipercayai oleh rakyat Malaysia.

Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil berkata, tiga daripada media asing terbabit berpangkalan di Amerika Syarikat dan hanya satu berpangkalan di United Kingdom dan satu lagi di Singapura.

Media asing terbabit adalah The Wall Street Journal, Reuters dan The New York Times (Amerika Syarikat), The Guardian (United Kingdom) dan The Straits Times (Singapura)

“Laman-laman web itu berpengaruh, bersifat antarabangsa, berkredibiliti dan diikuti ramai. Orang ramai yang membaca tulisan mereka berkemungkinan tinggi akan mempercayai bahawa tulisan-tulisan tersebut adalah berasaskan fakta dan adalah benar.

“Penafian hanya akan mengukuhkan persepsi bahawa ada kebenaran disebalik dakwaan-dakwaan yang dibuat oleh Jabatan Keadilan (DoJ) Amerika Syarikat,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.

Justeru, beliau menasihati pihak yang terpalit dengan laporan media asing terbabit berkenaan 1MDB supaya tidak terus membuat penafian kerana rakyat Malaysia pasti mempercayai laporan media terbabit.

Sejak beberapa tahun lalu ramai pihak di Malaysia termasuk barisan pimpinan parti Islam PAS mula melahirkan kebimbangan dengan minat tinggi yang ditunjukkan oleh media barat keatas negara ini.

Tindakan itu dikhuatiri bertujuan menghancurkan negara sebagaimana dialami beberapa negara Arab apabila media terbabit berperanan dalam menghasut rakyatnya supaya menggulingkan kerajaan dengan kerjasama pemimpin pembangkang. -MYNEWSHUB.CC

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2srCQWY

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Thus Article 1MDB: PKR Dedah Identiti Media Asing

Itulah artikel 1MDB: PKR Dedah Identiti Media Asing Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel 1MDB: PKR Dedah Identiti Media Asing dengan alamat pautan https://johorbaharunews.blogspot.com/2017/06/1mdb-pkr-dedah-identiti-media-asing.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "1MDB: PKR Dedah Identiti Media Asing"

Catat Ulasan

Loading...