Loading...

6 Laporan Polis Dibuat Terhadap Papa Gomo Di Sarawam

Loading...
6 Laporan Polis Dibuat Terhadap Papa Gomo Di Sarawam - kawan-kawan Hallo JOHOR BAHARU NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk 6 Laporan Polis Dibuat Terhadap Papa Gomo Di Sarawam, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : 6 Laporan Polis Dibuat Terhadap Papa Gomo Di Sarawam
link : 6 Laporan Polis Dibuat Terhadap Papa Gomo Di Sarawam

Baca juga


6 Laporan Polis Dibuat Terhadap Papa Gomo Di Sarawam



KUCHING: Sebanyak enam laporan polis telah dibuat terhadap blogger Wan Muhammad Azri Wan Deris atau lebih dikenali sebagai Papa Gomo.

Laporan tersebut dibuat oleh badan bukan kerajaan (NGO) dan parti politik ekoran status dan video di laman Facebooknya yang menggunakan nama 'Sir Azri' seoah-olah sengaja mengada-ada cerita, menghasut, memfitnah serta memutar belit fakta tanpa usul periksa dalam isu antara Menteri Perlancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Nazri Aziz dan Menteri Pelancongan, Kebudayaan, Kesenian Belia dan Sukan, Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah.

Antara lain laporan yang disebut meminta pihak polis supaya mengambil tindakan terhadap Papa Gomo yang cuba menyentuh sensitiviti perkauman dan berbaur hasutan dan sengaja mengapi-apikan antara kedua-dua belah pihak hingga mampu memecah belahkan keharmonian.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak SAC Dato Dev Kumar ketika dihubungi sebentar tadi mengesahkan sebanyak enam laporan polis telah dibuat di sekitar Kuching, Kota Samarahan, Lundu dan Sibu.-Sarawakiana



✍ Sumber Pautan : ☕ KamekMiakSarawak

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tlijTA

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Thus Article 6 Laporan Polis Dibuat Terhadap Papa Gomo Di Sarawam

Itulah artikel 6 Laporan Polis Dibuat Terhadap Papa Gomo Di Sarawam Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel 6 Laporan Polis Dibuat Terhadap Papa Gomo Di Sarawam dengan alamat pautan https://johorbaharunews.blogspot.com/2017/06/6-laporan-polis-dibuat-terhadap-papa_14.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "6 Laporan Polis Dibuat Terhadap Papa Gomo Di Sarawam"

Catat Ulasan

Loading...