Loading...

Beras Tiruan Plastik Tidak Wujud Di Malaysia, Kata Pengilang Beras

Loading...
Beras Tiruan Plastik Tidak Wujud Di Malaysia, Kata Pengilang Beras - kawan-kawan Hallo JOHOR BAHARU NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Beras Tiruan Plastik Tidak Wujud Di Malaysia, Kata Pengilang Beras, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Beras Tiruan Plastik Tidak Wujud Di Malaysia, Kata Pengilang Beras
link : Beras Tiruan Plastik Tidak Wujud Di Malaysia, Kata Pengilang Beras

Baca juga


Beras Tiruan Plastik Tidak Wujud Di Malaysia, Kata Pengilang Beras

Pengilang-pengilang beras dari wilayah utara menafikan wujudnya beras palsu yang diperbuat daripada plastik di Malaysia seperti yang diviralkan menerusi laman sosial sejak kebelakangan ini.
Beras-plastik

Pengerusi Pengilang Beras Sinomalay Kedah, Tan Yen Seong berkata perkara itu sangat tidak logik memandangkan harga plastik lebih mahal daripada beras.

“Ia sangat tidak berasas. Pihak kami merasakan wujudnya keadaan beras plastik adalah kerana kesilapan cara pengguna memasak beras itu. Seperti yang kita tahu, setiap jenis beras perlu dimasak dengan cara berbeza.

“Mungkin ketika memasak, pengguna meletakkan air yang sedikit hingga menyebabkan nasi yang dimasak menjadi keras seperti plastik,” katanya pada sidang media mengulas beras palsu di pejabat persatuan terbabit.

Tan berkata pihaknya sangat kesal dengan penularan berita beras palsu di media sosial yang menjejaskan imej pengilang selain menyebabkan pengguna waswas untuk membeli beras yang ada di pasaran.

Beliau juga berkata pihaknya tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang ke atas mereka yang menyebarkan berita palsu itu sehingga mencetuskan kebimbangan dalam kalangan pengguna.

Pengguna yang masih waswas mengenai kualiti beras yang dibeli, diseru merujuk kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan di tempat masing-masing.

BACA INI JUGA: Banyak Sangat Palsu Di China, Terbaharu Universiti Palsu!

sumber: FMT



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rvbn5z

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Thus Article Beras Tiruan Plastik Tidak Wujud Di Malaysia, Kata Pengilang Beras

Itulah artikel Beras Tiruan Plastik Tidak Wujud Di Malaysia, Kata Pengilang Beras Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Beras Tiruan Plastik Tidak Wujud Di Malaysia, Kata Pengilang Beras dengan alamat pautan https://johorbaharunews.blogspot.com/2017/06/beras-tiruan-plastik-tidak-wujud-di.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Beras Tiruan Plastik Tidak Wujud Di Malaysia, Kata Pengilang Beras"

Catat Ulasan

Loading...