Loading...

Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah

Loading...
Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah - kawan-kawan Hallo JOHOR BAHARU NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah
link : Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah

Baca juga


Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah

Ramai yang mengkritik lebihan (surplus) dagangan Jerman melemahkan Eropah, ia bertentangan dengan kajian yang dibuat di Switzerland bahawa ekonomi Jerman adalah sumber jutaan pekerjaan bagi negara-negara jirannya.

Kajian yang dibuat oleh Bavarian Industry Association (VBW) mendapati Jerman menyediakan 4.8 juta pekerjaan kepada negara-negara Eropah yang lain.

“Kajian kami menunjukkan kekompetitifan ekonomi Jerman tidak melemahkan negra-negara jiran yang lain,” kata ketua VBW Bertram Brossardt dalam kenyataannya.

Kajian ini dibuat oleh VBW bagi menangkis kritikan bahawa kekompetitifan Jerman dalam eksport adalah tidak baik untuk Eropah. Kajian juga menunjukkan jiran terdekat seperti Belanda, Perancis dan Belgium mendapat faedah paling banyak disebabkan permintaan buruh oleh Jerman.

Sememangnya Jerman adalah ekonomi terbesar Eropah yang mewakili satu per tiga GDP (KDNK) Zon-Eropah.

Kekuatan eksport dan pelaburan telah memandu Jerman mencatat pertumbuhan ekonomi 0.6%. Awal bulan ini, Zon Eropah mencatat pertumbuhan ekonomi 0.5% pada suku pertama yang tertinggi sejak dua tahun lalu.

Sebelum ini Presiden Trump juga mengkritik Jerman yang mengekspoitasi matawang euro dalam perdagangannya, menuduh Berlin menggunakan matawang euro yang terkurang nilai untuk mendapat faedah perdagangan yang lebih banyak.

Matawang Euro jatuh ke paras terendah 13 tahun lalu berbanding US dolar selepas pilihanraya presiden US tahun lalu. Kini euro mengukuh semula dan meningkat nilai sebanyak 7.5% sejak 1 Januari tahun ini.

The post Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ss1mY8

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Thus Article Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah

Itulah artikel Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah dengan alamat pautan https://johorbaharunews.blogspot.com/2017/06/jerman-menyediakan-jutaan-sumber.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Jerman Menyediakan Jutaan Sumber Pekerjaan Kepada Ekonomi Zon-Eropah"

Catat Ulasan

Loading...