Loading...

Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan

Loading...
Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan - kawan-kawan Hallo JOHOR BAHARU NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan
link : Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan

Baca juga


Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan

KUALA LUMPUR – Maybank Ageas Holdings Bhd, syarikat induk Etiqa Insurance Bhd, Etiqa Takaful Bhd dan Etiqa Insurance Pte Ltd (Singapore), menggesa individu untuk memaklumkan keluarga mereka tentang polisi insurans hayat dan sijil takaful keluarga mereka bagi memudahkan tuntutan kelak.

Ini juga termasuk memaklumkan kepada syarikat insurans atau pengendali takaful tentang waris, termasuk nama, mengemas kini butiran terperinci dan nombor kad pengenalan orang hubungan.

Ketua Pegawai Eksekutif Maybank Ageas Kamaludin Ahmad berkata di Etiqa sendiri, terdapat polisi yang hilang atau dilupai bernilai kira-kira RM13 juta yang belum dituntut.

“Ramai orang yang tidak menyedari yang polisi/sijil mereka telah matang, dan justeru itu tidak menuntut manfaat dan wang,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut satu kaji selidik baru-baru ini oleh Persatuan Insurans Hayat Malaysia dan Persatuan Takaful Malaysia, kira-kira RM80 juta daripada lebih 110,000 polisi hayat dan sijil takaful keluarga matang dituntut oleh pemegang polisi/sijil atau waris mereka pada 2016.

Kamaludin berkata usaha telah dibuat untuk menghubungi waris tetapi sesetengah mereka tidak mengemas kini maklumat peribadi mereka, sehingga sukar untuk berhubung dengan waris.

“Bagaimanapun, kami percaya kami boleh melakukan sesuatu yang berbeza kerana kami bersungguh-sungguh untuk membayar tuntutan.

“Kami mahu menghapuskan salah tanggapan yang penginsurans dan pengendali takaful hanya mahu mengutip premium dan sumbangan tetapi enggan membayar tuntutan,” katanya.

Untuk maklumat lanjut mengenai polisi dan sijil mereka, pelanggan Etiqa boleh mendaftar dan log masuk di http://ift.tt/2r8xnSV atau menghubungi talian Oneline di 1300-13-8888. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sWjwR2

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Thus Article Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan

Itulah artikel Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan dengan alamat pautan https://johorbaharunews.blogspot.com/2017/06/pemegang-polisi-digesa-maklum-keluarga.html

Subscribe to receive free email updates:

Related Posts :

0 Response to "Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan"

Catat Ulasan

Loading...