Loading...

Qatar Tidak Akan Usir Warga Enam Negara

Loading...
Qatar Tidak Akan Usir Warga Enam Negara - kawan-kawan Hallo JOHOR BAHARU NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Qatar Tidak Akan Usir Warga Enam Negara, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Qatar Tidak Akan Usir Warga Enam Negara
link : Qatar Tidak Akan Usir Warga Enam Negara

Baca juga


Qatar Tidak Akan Usir Warga Enam Negara


DOHA – Qatar tidak akan melakukan pengusiran terhadap warga enam negara yang memutuskan hubungan negara teluk itu selaras dengan peraturan sedia ada.

Menurut kenyataan Kementerian Dalam Negeri Qatar yang disiarkan oleh agensi berita Qatar, QNA, tiada sebarang perubahan dasar terhadap warga ‘negara saudara dan sahabat’ yang telah memutuskan hubungan diplomatik berikutan kempen niat jahat musuh negara Qatar.

Isnin lalu, Mesir, Bahrain, Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan Arab Saudi bertindak memutuskan hubungan dengan Qatar, lapor Reuters.

Tindakan itu dibuat atas alasan Qatar menyokong kumpulan militan Islam dan Iran dalam kemelut diplomatik negara-negara Teluk.

Warga Qatar yang berada di tiga negara Teluk memberi tempoh dua minggu untuk meninggalkan negara masing-masing.

Malah apa yang lebih memeranjatkan ialah tindakan UAE yang langsung tidak membenarkan warga Qatar menyambung perjalanan udara menerusi lapangan terbangnya.

Pergolakan itu turut menimbulkan kegelisahan dalam kalangan perkerja asing khususnya warga Mesir yang merupakan kumpulan pekerja terbesar di Qatar.

Tindakan negara-negara Teluk ‘memulau’ Qatar itu turut menyebabkan berlaku pembelian panik dalam kalangan warga Qatar.

Namun masalah itu tidak berlarutan selepas Iran dan Turki sedia membekalkan keperluan kepada negara itu.

Media melaporkan, bekalan makanan yang ada di Qatar kini boleh bertahan sehingga 12 bulan. – MYNEWSHUB.CC


Thus Article Qatar Tidak Akan Usir Warga Enam Negara

Itulah artikel Qatar Tidak Akan Usir Warga Enam Negara Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Qatar Tidak Akan Usir Warga Enam Negara dengan alamat pautan https://johorbaharunews.blogspot.com/2017/06/qatar-tidak-akan-usir-warga-enam-negara_11.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Qatar Tidak Akan Usir Warga Enam Negara"

Catat Ulasan

Loading...